Вторник, 07.05.2024, 20:48
Приветствую Вас Гость | RSS

Туркина Людмила Викторовна

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Тест по теме School 1 четверть

Раздел 1. Аудирование

 Во время выполнения теста по аудированию перед  заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения задания перенесите свои ответы в бланк ответов.

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и пунктами школьного расписания A-F. Используйте каждый пункт, обозначенный соответствующей буквой, только один раз. Вы услышите высказывания дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A.   Assembly

B.   English

C.   French

D.   Science

E.   PE

F.    Music

Говорящий

1

2

3

4

5

Пункт расписания (буква)

 

 

 

 

 

 

Раздел 2. Чтение.

Прочитайте текст об обучении в британской школе. Установите соответствие между заголовками A-F и пронумерованными абзацами текста 1-5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Lunch

 

 

 

B. School day begins

 

 

 

C. School subjects

 

 

 

D. School uniform

 

 

 

E. Activities after school

 

 

 

F. Home

 

 

 

1.     I don’t live far from school, so I walk there with my friends, Brian and Gemma. On Mondays we all start the day with Assembly in the school hall at 8.50.

 

 

 

2.     This year I’ve got nine subjects. We all study English, Maths and Science. My favourite subjects are PE and Art. Brian likes French. Gemma is good at Maths.

 

 

 

3.       At our school during the lunch hour pupils have time to do many things besides eating. They can also read in the library, participate in clubs or sports, and go outside to run about. As for me I go home.

 

 

 

4.     Lessons end at 4 o’clock, but on Mondays and Wednesdays I stay at school until 5 o’clock. I go to the Photography Club and the Athletics Club. There are lots of clubs and activities at our school. Brian belongs to the Film Society and Gemma plays in the school orchestra.

 

 

 

5.     At the end of the day I always spend two hours on homework – sometimes three hours. We get lots of homework now. We’ve got our exams in June.

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раздел 3. Грамматика и лексика.

 

 

 

 

 

 

 

For questions 1-5 read the text below, and choose the best answer: a, b, c. There is an example at the beginning (0).

 

 

 

I like my school very much. My (0) __b___ subject is Maths because I get A’s and B’s in it. I don’t like French because we  (1) _______ a lot of tests. I hate (2) _______. I think chemistry is very (3) ________ because we do experiments in the lab. I like to study Biology. That is thanks to Mr Kernely. He is very kind and he (4) ________ give us much homework.. At our school we have to wear a (5) ________. Our colours are grey and blue.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0.  a) useful               b) favourite       c) important

 

 

 

1.  a) have                 b) has                c) having

 

 

 

2.  a) A’s and B’s      b) tests              c) school

 

 

 

3.  a) boring               b) silly              c) interesting

 

 

 

4.  a) don’t                 b) doesn’t         c) didn’t

 

 

 

5.  a) subject              b) activities       c) uniform

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раздел 4. Письмо.

 

 

 

 

 

 

 

Your pen friend asked you about your school.

 

 

 

Write about your school.

 

 

 

Don’t forget to write about:

 

 

 

-         your school subjects

 

 

 

-         your favourite subjects

 

 

 

-         after school activities

 

 

 

Write 40-50 words. Remember the rules of letter writing.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст для аудирования.

 

 

 

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекстов для внесения ответов.

 

 

 

 

 

 

 

Задание. Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и пунктами школьного расписания, данными в списке A-F. Используйте каждый пункт, обозначенный соответствующей буквой, только один раз. В задании есть один лишний пункт. Вы услышите высказывания дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

 

 

У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

 

 

 

 

 

 

 

Now we are ready to start.

 

 

 

Speaker 1.

 

 

 

I think it’s very useful because we do different physical exercises and play games. As for me I like basketball.

 

 

 

Speaker 2.

 

 

 

I’m more interested in languages than in science. Besides German I began to study another modern language, French.

 

 

 

Speaker 3.

 

 

 

Many children learn a musical instrument at school. I have a violin lesson once a week.

 

 

 

Speaker 4.

 

 

 

It is a short daily meeting for the whole school. We get important information about school activities and have some form of religious worship.

 

 

 

Speaker 5.

 

 

 

It includes chemistry, biology, physics and maths. I don’t like it because we have a lot of tests. I hate tests.

 

 

 

 

 

 

 

You have 30 seconds to complete the task.

 

 

 

Listen to the text again and check your answers.

 

 

 

This is the end of the task.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz